Žijeme na přelomu věků? Co to vlastně znamená? A co se k této skutečnosti váže? Nad těmito tématy jsme se dnes zamýšleli spolu se sestrou Květou Tyšerovou v úkolu sobotní školy.

Bůh může ve své dokonalosti usměrňovat události, které se stanou v posledních dnech a které zjevil prorokům – aniž by zasahoval do svobodné vůle a svědomí jednotlivců. Nový zákon se při popisu závěrečných událostí světa odvolává na některé známé příběhy z minulosti, například na potopu nebo příběh Sodomy a Gomory. Jiné události potřebujeme zkoumat podrobněji, abychom objevili pravdy, které nám jejich prostřednictvím zjevuje Boží slovo. V tomto úkolu jsme se věnovali studiu několika klíčových příběhů, abychom zjistili, co nám mohou říci o událostech, jako je druhý příchod, vyšetřující soud, závěrečná krize a podobně. V tom všem byl Kristus v centru našeho přemýšlení. On totiž musí být základem i konečným cílem veškeré naší snahy pochopit proroctví.

Starozákonní příběhy pomáhají chápat prorocký popis závěrečných událostí. Před koncem času zazní poselství tří andělů po celém světě. A přece se najdou lidé, kteří budou zaskočeni, protože odmítnou poslechnout Boží výzvu. Většina lidí odmítá poselství tří andělů. Jako za dnů Noé. Příběh o Sodomě a Gomoře je varování lidem žijícím v době konce.

Neuvědomujeme si vlastní stav a své prohřešky zahalujeme nánosem pýchy. Bůh řekl Abrahamovi, co se stane zkaženým městům. Andělé odtud vyvedli ty, kteří poslechli jejich varování. Nyní Bůh spravedlivě soudí lidstvo.  Jen Kristova dokonalá spravedlnost umožní, že jeho lid bude u soudu ospravedlněn. Satan se snaží Kristu vytrhnout ty, kteří přijali spásu.  Člověk není schopen ve své vlastní síle čelit útokům a obviněním nepřítele. Ale Ježíš obhajuje každého, kdo mu skrze pokání a víru odevzdá svou duši.“ (OSU 219–220)

Shrnutí úkolu najdete na našem webu.

Kázáním nám dnešní sobotu posloužil bratr Bohumil Mroček. Zamýšlel se nad textem Kolosenským 3, 1.-17.

Pavel napsal list pro lidi v 1.století, kteří byli stejně hledající a toužící po záchraně v Kristu jako my. Účelem listu bylo napravit chyby v církvi. Ukázal lidem, že to, co potřebují ke spáse, najdou u Ježíše Krista. Když se zaměříme na Bibli, jsou nám cizí zlé myšlenky. Město Kolosy byly v dnešním Turecku, napsáno kolem roku 60 během jeho uvěznění v Římě. Pavel nikdy v kolosech nebyl. Sbor byl založen přáteli (Epafras) obrácenými vlivem Pavla na jeho misijních cestách. Začal sem pronikat náboženský relativismus. Věřící se snažili skloubit prvky křesťanství a pohanských nauk. Pavel se proti tomu tvrdě stavěl. Vysvětloval, že k získání věčného života stačí přijmout Ježíše a jeho učení. Pohanství působí proti zisku věčného života. Pavel vysvětluj, že božství, smrt a vzkříšení by mělo být pro věřícího vše. O smilstvu apod. by se vůbec nemělo mluvit. Naše slovo by mělo být naplněno láskou a pokojem. V modlitbě stále udržovat spojení s Bohem. V Ježíši Kristu máme vše, co potřebujeme ke spasení a životu.

List byl napsán křesťanům v 1.století, ale promlouvá i k nám. Ukazuje, co dělají špatně. Celá Evropa se obrací k dění na Ukrajině. Trump slíbil ukončení konfliktu v předvolebních prohlášeních. Ne všichni si přáli jeho zvolení, ale konec války si přáli všichni. Čím víc čas běží, tím méně počítáme s brzkým ukončením války. Co nám zbývá? Prožíváme s Ukrajinou jejich problémy a nezbývá nám než obracet svůj zrak k Bohu a čekat, že stejně jednou přijde doba, kdy toto všechno bude ukončeno. Nastane mír? Přijde Ježíš“?  Důvěřujme tomu, co Pán řekl – že je s námi vždy, ať se děje cokoliv. Kázání bylo zakončeno textem Kolosenským 4, 2.-3., 12.-13.